Intr-o lume a filmului bombardata de productii 3D cu bugete de sute de milioane de dolari, filmele romanesti, impregnate de un realism adesea tulburator, aduc un extraordinar element de noutate, comenteaza Euronews.
Noul val al cinema-ului romanesc este compus dintr-un grup de regizori care au crescut in timpul epocii comuniste, care au trecut prin tranzitia la democratie iar acum produc filme inovatoare, care castiga cu regularitaet premii internationale, scrie site-ul Euronews.
Sursa il citeaza pe regizorul Cristi Puiu, care se declara mai interesat de adevarul filmelor sale decat de atragerea unei audiente uriase: "Cred ca suntem intr-un fel condamnati sa ne invartim in aceleasi cercuri mici. Facem filme pentru oamenii care sunt interesati de filme, care vor sa ne vada filmele."
Regizorul german Wim Wenders, recent invitat de onoare la Festivalul de Film International Transilvania, elogiaza filmele noului val din Romania: "Cele mai multe filme lansate astazi sunt filme S.F., dar aceste filme romanesti privesc viata intr-un mod cu adevarat onest. Se uita la trecut si la prezent, intr-un mod foarte direct, neintimidat, iar asta este realmente unic. Cred ca este un limbaj inteles mai ales de tinerii din lumea intreaga - limbajul adevarului".
In urma cu trei ani, filmul "4 luni, 3 saptamani si 2 zile" in regia lui Cristian Mungiu, a castigat prestigiosul trofeu Palme D'Or, la Cannes, luandu-si ca tema avortul clandestin in Romania lui Ceausescu.
Regizorii romani de azi merg mai departe, explorand probleme dificile precum imigratia si ruptura dintre generatii. Telul lor este insa unul comun: sa creeze filme care ilustreaza realitatea, mai comenteaza Euronews.
Intr-o lume a filmului bombardata de productii 3D cu bugete de sute de milioane de dolari, filmele romanesti, impregnate de un realism