Implicarea angajaţilor, indiferent de departament, în creşterea profitului a devenit o necesitate pentru majoritatea angajatorilor. Din acest motiv, unii dintre ei premiază ideile care contribuie semnificativ la vânzarea produselor. În fapt, abilităţile de vânzare sunt dezvoltate, chiar dacă nu conştient, în aproape toate momentele vieţii, atât pe plan profesional, cât şi personal, fie prin vânzarea unui produs sau prin negocierea unui concediu de familie.
Principala activitate a unei companii este urmărirea profitului, fapt pentru care angajaţii, deşi nu au scris în fişa lor de post, sunt nevoiţi direct sau indirect de către angajatori să contribuie la întregul proces. „Fără profit o companie nu poate exista, prin urmare, nici posturile angajaţilor nu au viaţă lungă", spune Ştefania Luca, certified trainer Compass Training. Pe lângă asta, Ana Ber, senior consultant P&P România, precizează că implicarea într-una dintre fazele procesului de vânzare, fie că este partea de pre sau post-vânzare, se întâlneşte în majoritatea companiilor în care comercializarea de produse sau servicii este o componentă importantă.
Motivele orientării către activităţile care implică vânzarea sunt influenţate de diferiţi factori, precum cei sociologici sau materiali. Partea financiară, autorealizarea pe plan profesional şi nevoia de a socializa sunt principalele impulsuri care duc la migrarea către o poziţie de vânzări efectivă. „Motivele principale sunt nevoia şi plăcerea de a interacţiona cu cât mai multe persoane, plus satisfacţia oferită de finalizarea vânzării, avantajul veniturilor suplimentare sub formă de bonusuri sau comisioane strict legate de performanţele individuale sau avansarea pe o poziţie mai importantă - statistic, cei mai mulţi CEO (directori generali - n.r.) sunt persoane avansate din poziţii de top management vânzări", explică reprezentant