De la 1 iulie Primăria Făgăraş va fi nevoită, conform legii, să preia în subordine Spitalul „Aurel Tulbure“. Pe de o parte, instituţia spitalicească ar scăpa de cheltuielile de întreţinere şi reparaţii, bani care veneau foarte greu de la Casa de Asigurări de Sănătate Braşov. Pe de cealaltă parte, administraţia locală va trebui să preia aceste cheltuieli, dintr-un buget oricum insuficient.
Cheltuieli suportate obligatoriu de administraţia locală
Banii pentru medicamente, materialele sanitare, datoriile şi salariile cadrelor medicale de la spitalul „Aurel Tulbure“ veneau de la Casa de Asigurări de Sănătate Judeţeană Braşov. Iar Primăria Făgăraş, contribuia, dacă vroia, cu o mică parte din toată această sumă. Însă de la 1 iulie, cheltuielile de întreţinere şi reparaţii vor trebui, obligatoriu, suportate din bugetul municipiului Făgăraş. Lucru ce va fi greu de realizat. „Mă sperie puţin această descentralizare. Doar anul trecut, spitalul a cheltuit, numai pe utilităţi, 21 de miliarde de lei vechi. Bugetul local, însă, i-a atribuit în jur de 5 miliarde de lei vechi. De unde deducem că trebuie găsit un management mai bun pentru eficientizarea activităţii de acolo, în ceea ce priveşte reducerea cheltuielilor de consum“, a spus primarul municipiului Făgăraş, Sorin Mănduc.
De la începutul lunii iulie, administraţia locală va prelua spitalul cu cele 301 de paturi. Pentru o mai bună eficientizare a cheltuielilor, Executivul făgărăşean doreşte ca activitatea spitalicească să se desfăşoare doar într-o singură clădire. „Managementul va fi asigurat de către o conducere care va trebui să se îngrijească să reducă cheltuielile, iar performanţele să rămână cel puţin la fel de ridicate cât sunt în prezent. Am convenit să preluăm spitalul cu un număr de 301 paturi. Probabil conducerea va trebui să găsească soluţii pentru eficientizarea spaţiilor. Şi asta pent