Desfiinţarea liniilor preorăşeneşti dintre Capitală şi localităţile limitrofe afectează 15.000 de călători care folosesc lunar pe aceste rute. Transportul public în Ilfov a fost sistat, începând de ieri, din cauza datoriilor de aproximativ 30 de milioane de lei pe care Consiliul Judeţean Ilfov le are la Consiliul General al Capitalei.
Conform Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), municipalitatea nu poate suporta legal cheltuielile aferente transportului public în judeţul Ilfov şi de aceea s-a decis sistarea acestui serviciu pentru Judeţul Ilfov.
„Consiliul Judeţean Ilfov nu şi-a îndeplinit obligaţiile de plată pe care le avea faţă de Consiliul General al Municipiului Bucureşti prin Protocolul privind transportul public de călători, semnat în 2008 şi nici nu a prezentat garanţia reală imobiliară necesară, conform protocolului“, a spus Mihai Vlădărău, purtătorul de cuvânt al RATB. El a mai precizat că regia este doar un prestator de servicii, iar deciziile de acest fel nu le aparţin lor, ci municipalităţii.
RATB a făcut anunţul încă de vineri, dar nu toţi ilfovenii ştiau astăzi de dimineaţă că nu vor mai avea niciun mijloc de transport în comun care să îi ducă şi să-i aducă din oraş. „Şi aşa treceau rar autobuzele, acum dacă nu or să mai treacă deloc e şi mai nasol. O să mergem pe jos, mai facem sport“, s-a plâns ilfoveanul Ion Nicolae.
De trei ori mai scump la particulari
Pentru oamenii care lucrează în construcţii sau menaj vestea că nu vor avea încotro şi vor fi nevoiţi să meargă numai cu microbuzele private nu le-a venit deloc bine. Fiecare bănuţ plătit în plus pentru a-şi asigura transportul le zdruncină serios bugetul.
Preţul unui bilet RATB pe liniile 444 şi 446, care circulă pe ruta Casa Presei - Sat Micşuneşti, costă de 2,5 lei, iar abonamentul lunar 35 lei, în timp ce o călătorie cu AXI, microbuzul privat care