România continuă să aibă piaţa auto europeană cu cea mai severă scădere a înmatriculărilor de maşini noi. Datele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile arată că s-au înmatriculat cu 49% mai puţine maşini noi în intervalul ianuarie - mai 2010, decât în perioada similară a anului trecut. Costin Giurgea, redactor-şef la revista Top Gear spune la RFI că scăderea vânzărilor de maşini noi vine pe fondul crizei şi nici măcar programul Rabla nu mai poate remedia problema.
România continuă să aibă piaţa auto europeană cu cea mai severă scădere a înmatriculărilor de maşini noi. Datele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile arată că s-au înmatriculat cu 49% mai puţine maşini noi în intervalul ianuarie - mai 2010, decât în perioada similară a anului trecut.
Scăderi apropiate au înregistrat şi pieţele auto din Ungaria, Bulgaria şi Slovacia.
Costin Giurgea (audio), redactor-şef la revista Top Gear spune la RFI că scăderea vânzărilor de maşini noi vine pe fondul crizei şi nici măcar programul Rabla nu mai poate remedia problema.
"În România ştim foarte bine ce haos financiar este, Ungaria a trecut prin perioada în care suntem noi acum, în urmă cu doi ani şi jumătate, dar piaţa tot nu şi-a revenit, iar despre Bulgaria nici nu mai are sens să mai vorbim. Programul de susţinere a pieţei auto poate avea succes, dar în situaţia în care şi economia merge destul de bine sau acceptabil măcar, nu în mod dezastruos, cum se întâmplă la noi în acest moment", explică Costin Giurgea.
Grupul Renault, proprietarul Dacia a înregistrat în perioada ianuarie - mai un avans de aproape 25% al numărului de înmatriculări noi, la peste 623 de mii de maşini.
Grupul Volkswagen a fost producătorul auto cu cea mai mare cotă de piaţă din Uniunea Europeană în perioada ianuarie - mai, fiind urmat de PSA Peugeot Citroen, Renault şi Ford.
Pe de altă part