Piaţa construcţiilor argeşene a început să se mai mişte cu ajutorul infuziei de fonduri europene pentru proiecte de anvengură.
Cei mai mulţi bani se bagă în realizarea infrastructurii rutiere, iar mariel copmanii de construcţii din Argeş se bat să câştige aceste proiecte.
Când vine vorba de construcţii civile, de investiţii pe care persoanele fizice le fac în acest domeniu, piaţa este aproape moartă. În Piteşti există mai multe exemple de clădări lăsate neterminate de mai bine de doi ani din lipsă de fonduri. Chiar dacă în luna martie numărul autorizaţiilor de construcţii a crescut cu aproape 50% faţă de luna precedentă, acestea sunt, în majoritat,e pentru lucrări foarte mici (balcoane, garduri etc.).
Drumurile pe bani europeni salvează constructorii argeşeni
Numai anul acesta sunt în desfăşurare două proiecte de anvergură pe bani eurpeni. Încă unul urmează să fie atribuit. Se reface infrastructura rutieră din zonele turistice, montane. Valoarea totală a acesto proiecte este de 75.042.644 de lei. “Firmele de construcţii sunt acum mult mai interesate de fondurile europene, pentru că piaţa contrucţiilor nu se mai mişcă decât astfel. Pentru un proiect vin câte 30, 40 de firme, dar când vine vorba de criteri rămân mai puţini”, spune Dorian Toteanu, şeful serviciului Achiţii-Licitaţii din cadrul Consiliului Judeţean Argeş.
Iată care sunt cele trei proeicte majore care aduc bani serioşi în conturile firmelor constructoare:
1. Reabilitare DJ 730-Podul Dâmboviţei(DN 73), localităţile Dâmbovicioara, Ciocanu, limita judeţului Braşov cu o valoare de 11,464,894 de lei. Suma este împărţită între două companii din Argeş şi una din Bucureşti. Pe această lucrare au pus mâna companiile Zeus şi Comesad din Argeş, respective General Trust, din Bucureşti.
2. Reabilitare D703 I, cuprinde localităţile Brăduleţ-Bradu până la Poienile Vâlsanului,