- Diverse - nr. 571 / 15 Iunie, 2010 Ajunsi la sfarsitul uni nou an de invatamant, 2009-2010, fireste ca atat autoritatile, dar mai ales ministerul de resort, cat si Inspectoratele scolare vor evalua, in saptamanile urmatoare, calitatea actului instructiv-educativ la nivelul fiecarui judet. De asemenea, o trecere in revista a activitatilor derulate in acest an scolar o vor face si sindicalistii. Trebuie mentionat ca anul scolar 2009-2010 a fost unul dintre cei mai marcati ani de miscari revendicative, dar si anul in care Ministerul Educatiei a parut mai hotarat ca oricand sa puna piciorul in prag. Ministrul Educatiei, Gabriel Funeriu, nu a mai cedat presiunii liderilor din cele patru federatii sindicale din invatamantul preuniversitar si universitar, punand piciorul in prag si deruland programul anuntat la preluarea mandatului. De reforma in sistemul educational se tot vorbeste de doua decenii incoace, insa o analiza pertinenta va reliefa scaderea calitati invatamantului romanesc in ultimii ani, unul ramas, fata de tendintele pe plan mondial, in urma. Cantonati in ideea ca romanii au o scoala buna, exacerband rolul traditiei, luptand pentru mentinerea unor metode, procedee si concepte de predare care au avut, la timpul lor, succes, cadrele didactice, tematoare mai mult de schimbarile pe aria curriculara a invatamantului, de modernizare a acestuia, cat de pierderea unor privilegii, au dat frau liber nemultumirilor lor. Pe faza, sindicalistii au contabilizat rapid nemultumirile dascalilor, si, sprijiniti de alte categorii de bugetari afectate de reducerile salariale, au declansat conflictele de munca, tinta finala a acestora fiind inghetarea anului scolar. Ceea ce, spre bucuria elevilor si a parintilor, nu s-a intamplat. Acum, sindicalistii vor putea contabiliza inca un an de miscari revendicative, de convulsii in scoli care nu le-au implinit asteptarile. De cea