Primul weekend canicular din acest an a adus creşteri de până la 50-60% la vânzările de apă, sucuri, bere şi îngheţată din comerţ, comparativ cu sfârşitul săptămânii anterioare.
Producătorii spun că aceasta este singura gură de oxigen pentru businessurile sezoniere din 2010, pe o piaţă lovită de scăderi de consum între 7% şi 10% în primele trei luni.
"Doar canicula mai poate reanima piaţa. Sunt scăderi de consum şi, în plus, vânzările în luna mai au fost foarte slabe din cauza ploilor", a afirmat Vasile Armenean, proprietarul Betty Ice, unul dintre cei mai mari producători de îngheţată. El estimează că temperaturile mari din weekend au adus companiei sale un avans de peste 30% al vânzărilor, comparativ cu weekendul anterior (4-6 iunie).
Jucătorii din piaţa îngheţatei şi a băuturilor nonalcoolice spun însă că doar perioadele prelungite de caniculă, de minimum o lună, le mai pot salva businessurile de scăderi în acest an. După primele trei luni, indicatorii de vânzări arătau scăderi de 7% la producţia de apă minerală, faţă de aceeaşi perioadă din 2009, de 10% în industria berii şi un minus de 7-9% la consumul casnic de sucuri de fructe şi băuturi răcoritoare carbonatate. "În zilele din weekendul trecut, vânzările de sucuri şi apă ale European Drinks au crescut cu circa 60% faţă de media unei zile normale din an", a precizat Adrian Rotar, directorul general al European Drinks, companie cu afaceri anuale de peste 100 mil. euro.
Primul weekend canicular din acest an a adus creşteri de până la 50-60% la vânzările de apă, sucuri, bere şi îngheţată din comerţ, comparativ cu sfârşitul săptămânii anterioare.
Producătorii spun că aceasta este singura gură de oxigen pentru businessurile sezoniere din 2010, pe o piaţă lovită de scăderi de consum între 7% şi 10% în primele trei luni.
"Doar canicula mai poate reanima piaţa. Sunt scăderi de c