Furnizorul de profile din aluminiu pentru tâmplărie a uitat de discountul de ofertă publică
Preţul de IPO de 4,6 lei/acţiune a fost de trei ori mai mare decât actuala cotaţie din piaţă
Absenţa de la cota Bursei de Valori Bucureşti a unor companii importante din domeniul construcţiilor în anii 2004-2008, când piaţa avea un ritm de creştere impresionant, a fost descumpănitoare pentru investitorii de portofoliu care au constatat că nu pot fructifica acest avans consistent al sectorului. Din păcate, listarea unei astfel de companii, Alumil Rom Industry, furnizor de profile de aluminiu pentru industria ferestrelor şi a faţadelor cortină, nu a constituit o astfel de oportunitate de câştig. Trăgând linie, acum, la trei ani şi jumătate de la oferta publică, putem observa că investitorii care au rămas captivi pe respectivele titluri se află în pierdere. Preţul de închidere al ultimei şedinţe de săptămâna trecută, de 1,4 lei/acţiune, reprezintă mai puţin de o treime din cel solicitat în IPO şi este cu 84,4% mai mic decât cel din prima zi de tranzacţonare la BVB din 16 aprilie 2007. Chiar dacă societatea a acordat dividende an de an şi a venit cu rezultate financiare destul de puţin oscilante, totuşi, după mai bine de trei ani în ringul bursier putem spune că investitorii au fost prea puţin recompensaţi pentru plasamentul realizat pe acest emitent.
Motivul aducerii la cota BVB, o necunoscută
În pofida optimismului pieţei catalizat de reuşita ofertei publice de la Transelectrica, înaintea începerii perioadei de subscriere pentru acţiunile Alumil Rom Industry (8-18 decembrie 2006) au existat în piaţa de capital românească voci sceptice cu privire la listarea furnizorului de profile din aluminiu. Motivaţia aducerii companiei la cota Bursei era necunoscută. Prima întrebare era aceea că dacă ar fi căutat finanţare, de ce societ