Dupa un debut de sezon slab, sub semnul contracţiei consumului cu 7-10%, primul weekend canicular din 2010 a adus creşteri de vânzări de până la 50-60% producătorilor de apă, sucuri, bere şi îngheţată.
Producătorii spun însă că doar trei zile de caniculă nu compensează scăderile de vânzări înregistrate în lunile aprilie-mai.
Vânzările de apă în hipermarketuri au crescut cu circa 50% în weekendul trecut datorită caniculei.
"În reţeaua de hipermarketuri Carrefour, vânzările de apă din perioada 11-13 iunie au fost mai mari cu 45% faţă de weekendul 4-6 iunie: am înregistrat o creştere de 58% pe segmentul apei carbonatate şi un avans de 33% pe cel al apei plate", a precizat Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour România, cel mai mare operator de hipermarketuri de pe piaţă.
Lanţul francez de magazine a vândut în cele trei zile cu temperaturi record pentru 2010 aproximativ 700.000 de sticle de apă de diverse volume. Cel mai mult s-au vândut PET-urile de 1,5 litri, urmate de cele de 2 litri, potrivit datelor furnizate de retailer.
Şi piaţa sucurilor a avut un vârf de vânzări în această perioadă.
"În zilele din weekendul trecut, vânzările de sucuri şi apă ale European Drinks au crescut cu circa 60% faţă de media unei zile normale din an", a precizat Adrian Rotar, directorul general al European Drinks, companie cu afaceri anuale de peste 100 mil. euro.
La rândul lor, reprezentanţii Real Hypermarket au declarat că reţeaua a înregistrat săptămâna trecută vânzări duble sau chiar triple, comparativ cu perioada anterioară, pe anumite categorii de băuturi nonalcoolice precum apă plată şi carbogazoasă, nectaruri de fructe şi ice tea.
Urmează comenzi mai mari la producători
Producătorii se aşteaptă ca efectele caniculei să se resimtă pe piaţă şi în această săptămână, pentru că retailerii îşi refac stocurile după vârf