2009 a fost marcat puternic de reduceri, pe fondul scăderii puterii de cumpărare şi a amortizării tehnologiei
IT&S: Anul acesta nu prea mai este loc de scăderi
Piaţa de televizoare LCD a fost agitată în 2009, un an marcat de criza economică ce a dus la scăderea puterii de cumpărare, în timp ce faptul că producătorii îşi amortizează investiţiile din tehnologii a adus preţurile la jumătate faţă de 2007, cel mai bun an al pieţei, sunt de părere reprezentanţii IT&S România. "Conform estimărilor existente, pe întreg anul 2009 s-au vândut aproximativ 400.000 de unităţi LCD TV. Piaţa în 2009 a fost caracterizată de o scădere accentuată a preţurilor, dar şi de o scădere a puterii de cumpărare. În ceea ce priveşte preţurile în 2010, IT&S consideră că acestea se vor menţine aproximativ la acelaşi nivel ca şi în anul trecut, însă dacă ne raportăm la 2007, anul de vârf al industriei, preţurile au scăzut cu mai mult de 50%, atât din cauza scăderii puterii de cumpărare, cât şi a faptului că tehnologia începe să se amortizeze - făcând referire la investiţiile producătorilor", se arată într-un comunicat al IT&S România, remis Curierului Naţional. "În acest moment preţurile sunt destul de jos şi nu credem că ar putea să scadă, poate doar pe anumite tehnologii foarte noi ce vor deveni mai accesibile", a completat directorul general al companiei, Dana Iorga.
Potrivit companiei, categoria de LCD TV a fost una din cele care au avut în 2009 cele mai mici scăderi în comparaţie cu piaţa de PC-uri şi imprimante, care a scăzut cu 70%; pe acest segment s-au înregistrat scăderi de până în 25%, susţine managementul companiei, motivând introducerea acestei noi categorii în portofoliu.
IT&S vrea în acest an 2% din piaţa locală
IT&S a devenit distribuitor al televizoarelor LCD marca Sharp pe tot teritoriul României, şi anunţă pentru 2010 o cotă