In Romania "e loc de criza adevarata", dar deocamdata "presa a generat panica inaintea crizei si continua sa o faca", iar problema principala din punct de vedere al oamenilor de marketing este mai degraba una ce tine de modul de gandire si mai putin una de lichiditati. Asa cred mai multi oameni din marketing si publicitate, care au participat, marti, la conferinta de profil Marketing360. Televiziunile "nu fac decat sa avem o criza in care oamenii, fiind intr-o stare de spirit nasoala, isi pun bani deoparte si asteapta sa fie mai rau sau mai bine", crede unul dintre participantii la eveniment - Felix Tataru, directorul agentiei GMP.
Printre concluziile reprezentantilor agentiilor si departamentelor de marketing ale unor companii, la conferinta organizata de Evensys, pe tema marketingului in perioada de criza:
Acum e cel mai bun moment pentru companii sa comunice valorile brandurilor lor, promotiile nefiind o solutie pe termen mediu si lung
Problema actuala tine mai mult de felul cum oamenii percep, prin intermediul media, situatia economica, decat de lichiditati
Companiile nu ar trebui sa comunice numai preturi, ci sa aiba incredere in puterea brandurilor lor, deoarece daca tot ce comunica este pretul, acest lucru este in paguba tuturor2009 a reprezentat o "intoarcere la normalitate" din punct de vedere al consumului si al marketingului, iar insa "modul in care vom inchide 2010 va da masura realitatii".
Cum vad situatia actuala in marketing si publicitate Felix Tataru (GMP), Iulian Padurariu (Trout&Partners Romania), Bogdan Naumovici (23 Communication Ideas), Calin Clej (PepsiCo International Romania), Paul Markovits (Heineken Romania):
Felix Tataru- General Manager, GMP Group
Exista televiziuni care prin felul in care actioneaza nu fac decat sa avem o criza in care oamenii, fiind intr-o stare de spirit nasoala, isi pun b