Înmatriculările de maşini noi în Europa au scăzut în luna mai 2010, pentru a doua lună consecutivă, pe măsură ce efectele programelor guvernamentale de sprijinire a industriei auto s-au diminuat, iar mediul economic a rămas dificil, a anunţat, marţi, Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, citată de Reuters.În luna mai 2010, piaţa auto din Uniunea Europeană a înregistrat un declin de 9,3 la sută, comparativ cu luna mai 2009, fiind înmatriculate 1.129.508 noi autotu
Înmatriculările de maşini noi în Europa au scăzut în luna mai 2010, pentru a doua lună consecutivă, pe măsură ce efectele programelor guvernamentale de sprijinire a industriei auto s-au diminuat, iar mediul economic a rămas dificil, a anunţat, marţi, Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, citată de Reuters.
În luna mai 2010, piaţa auto din Uniunea Europeană a înregistrat un declin de 9,3 la sută, comparativ cu luna mai 2009, fiind înmatriculate 1.129.508 noi autoturisme. În România, au fost înmatriculate 8.657 autoturisme în luna mai 2010, în scădere cu 24,6 procente faţă de 11.475 unităţi în luna mai 2009. Marile pieţe auto din Europa au înregistrat şi ele scăderi, pe primul loc fiind piaţa din Germania, cu o scădere de 35,1 procente, urmată de piaţa din Italia, minus 13,8 procente, şi Franţa, minus 11,5 procente.
În primele cinci luni din 2010, înmatriculările de maşini noi în Europa au crescut cu 1,9 la sută, faţă de perioada similară din 2009, fiind înmatriculate 5.943.096 autoturisme.
În schimb, piaţa auto din România a înregistrat cel mai puternic declin din Europa (49 de procente) în primele cinci luni ale acestui an, numărul autoturismelor înmatriculate coborând la 26.351 unităţi în perioada ianuarie-mai 2010, de la 51.653 unităţi în perioada ianuarie-mai 2009. În rândul marilor pieţe auto din Europa, doar Germania a înregistrat o sc