Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a majorat de la începutul anului contractele de la două tronsoane din centura de sud a Capitalei cu 20% şi 40% şi mai urmează încă o astfel de operaţiune pentru al treilea tronson, deşi nu au fost începute lucrările de construcţie.
Contractele pentru cele trei tronsoane din centura de sud a Capitalei (33,1 km), care se află între autostrada Soarelui (km 23,6) şi autostrada Bucureşti-Piteşti (km 55,5), au fost semnate pe 26 noiembrie 2008, în timpul mandatului lui Ludovic Orban.
Chiar dacă până în prezent lucrările nici măcar nu au început, contractele au fost majorate pentru a adăuga mai multe elemente de siguranţă, cum ar fi indicatoarele de mari dimensiuni şi un parapet median din beton, care nu erau iniţial trecute în contract, potrivit CNADNR. Ministerul Transporturilor a explicat faptul că a întârziat începerea lucrărilor pentru că nu existau fonduri, iar elementele de siguranţă trebuia adăugate pentru a reduce riscul accidentelor.
CNADNR a încheiat în iunie un act adiţional în valoare de 15,55 milioane de lei, fără TVA, cu asocierea Delta ACM 93/Tehnologica Radion /SIRD/ Pro Cons XXI, care modernizează un tronson al centurii de sud a Capitalei (între km 23 şi 33), în creştere cu 20% faţă de valoarea iniţială, potrivit site-ului e-licitatie.ro. Costul total al proiectului se ridică acum la 90,9 milioane de lei, fără TVA, iar lucrările nu au început, urmând ca în această săptămână să fie emis ordinul de începere a lucrărilor. Firmele vor lărgi la patru benzi tronsonul situat între kilometrii 33 şi 43, în baza unui contract încheiat în 2008 cu CNADNR, care avea iniţial o valoare de 75,35 mil. lei, fără TVA.
CNADNR a mai derulat o majorare de 40% a contractului câştigat de firmele Straco Grup/SCT Bucureşti/Genesis International/OJSC Mostobud/OJSC Alt com/Expert pentr