Timp de şapte zile, municipiul Baia Mare a fost capitala teatrului.
Tablouri, bijuterii - toate donate - şi, desigur, deja consacrata statuetă în forma literei A, simbol al „Atelier"-ului, acestea au fost „premiile de criză" la cea de-a XVIII-a ediţie a celui mai vechi festival internaţional de teatru din România, ajuns la vârsta majoratului. Cu un buget mai mic cu „cel puţin o jumătate de miliard de lei vechi" decât cel estimat, „pentru că finanţarea proiectelor teatrale a fost declanşată prea târziu", Festivalul „Atelier" a fost nevoit să lupte în acest an nu doar cu canicula, „concurenţa neloială a fotbalului", ci şi cu renunţările, după cum a recunoscut directorul manifestării, dramaturgul Radu Macrinici. „Vroiam foarte mult să aduc o trupă din Grecia, cu un spectacol extraordinar, dar... n-au fost bani", a explicat Macrinici, câştigătorul premiului UNITER pentru „Cea mai bună piesă de teatru a anului", la ce a trebuit să renunţe din cauza „nesfârşitei crize". Totuşi, a fost o ediţie reuşită, „de menţinere", după cum au apreciat organizatorii, dar şi spectatorii, care pe parcursul celor şapte zile de festival au umplut sala Teatrului Municipal din Baia Mare. Marele premiu al „Atelier"-ului a ajuns în acest an la Piatra Neamţ, spectacolul lui Radu Afrim, "Herr Paul", de Tankred Dorst, fiind declarat câştigătorul ediţiei. De altfel, Teatrul Tineretului din Piatra Neamţ, care a prezentat un spectacol care a debordat umor cald, a luat crema laurilor, Lucreţia Mandric fiind desemnată cea mai bună actriţă în rol principal, Cezar Antal - cel mai bun actor în rol principal, iar Iuliana Vîlsan - semnatara celei mai bune scenografii. Printre câştigători s-au numărat şi actorii teatrului local (Inna Andriuca şi Ionuţ Mateescu - cei mai buni în roluri secundare), dar şi Gavril Cadariu, pentru cea mai bună regie, precum şi scenograful Mihai Valu, căruia i s-a decernat u