Începând cu data de 21 iunie, o dată cu intrarea efectivă în vigoare a Ordonanţei nr. 50, băncile din România nu mai au voie să perceapă de la clienţi comisionul de casierie de 4-5 lei. Acest comision a fost deja considerat abuziv de către reprezentanţii Protecţiei Consumatorilor, însă băncile incriminate au contestat în instanţă amenzile primite.
Mai multe bănci din România au găsit o metodă ingenioasă de a mai scoate bani în plus: pur şi simplu au inventat un comision de casierie. Zeci de mii de clienţi care s-au dus, în ultimii trei-patru ani, la una dintre sucursalele băncii pentru a plăti o rată au fost nevoiţi să depună în plus 4-5 lei pentru fiecare tranzacţie. „Am creditul de cinci ani şi acum vreo trei ani, când m-am dus la bancă să plătesc rata, mi s-a spus că trebuie să mai dau 5 lei în plus de fiecare dată când depun banii. Am întrebat de ce şi mi s-a spus că este un comision de casierie sau de tranzacţie. Ceea ce m-a mirat foarte tare a fost faptul că, dacă plăteai rata prin intermediul Internet Banking sau la oficiile poştale, nu trebuia să mai depui acest comision", ne-a declarat clientul uneia dintre bănci.
Amenzi contestate în instanţă
Foarte mulţi consumatori au depus reclamaţii, în ultimii ani, la autoritatea competentă. „Nu numai că mi se percepea acel comsion de fiecare dată când plăteam la bancă, dar, la un moment dat, am uitat să depun cei 5 lei în plus. Casieriţa nu îţi atrăgea atenţia, când mergeai la ghişeu, asupra acestui comision, ci doar te întreba cât vrei să depui. M-am trezit, după vreo două luni, că mă sună un reprezentant al băncii să îmi atragă atenţia că am restanţe la credit. Ştiind că am plătit în fiecare lună, am întrebat despre ce restanţe este vorba şi mi s-a explicat că două luni la rând nu am depus comisionul de casierie. Mai mult, mi s-a recomandat să remediez problema, în caz contrat urmând să fiu rapo