Pentru antreprenori, cel mai important lucru este sa deosebeasca o idee de afaceri desteapta de una desteapta care sa se transforme intr-o afacere de succes.
In timp ce ideile sunt gratuite si vin tot timpul, la oportunitatile de afaceri se ajunge mult mai greu, fiind vorba de idei gandite mult mai profund si mai atent documentate. De exemplu, nici suporturile de pahare din masini nu ar fi fost o idee grozava de afaceri, in urma cu 30 de ani, daca cineva incerca sa le vanda pe cont propriu, scrie Forbes.
Pentru a-si da seama cat de buna e o idee si daca se poate dezvolta intr-o oportunitate de afaceri, fiecare antreprenor ar trebui sa isi puna 12 intrebari.
Prima dintre ele se refera la nevoile de pe piata si la golul pe care ideea lor l-ar umple. O idee desteapta e ca un proiect stiintific, daca nimeni nu are nevoie de produsul rezultat.
"Trebuie sa iti dai seama ca ceva chiar lipseste dintr-o piata anume - ceva ce urmeaza sa furnizezi tu", spune Tom Lane, care a fondat un site unde sunt vandute lucrurile confiscate de politie.
Si chiar daca piata chiar are nevoie de ceea ce vrei tu sa ii oferi, e posibil ca ea sa nu fie pregatita de asa ceva. Inainte sa pui in practica orice idee si sa iti trimiti produsele in magazine, gandeste-te la un test pentru a vedea cat de populare vor fi. Targurile ar putea fi un loc potrivit pentru aceste teste, iar reactia celor prezenti este extrem de importanta. Daca ei nu sunt incantati si nu fac coada la ce ai tu de vanzare, atunci e nevoie de unele modificari inainte sa tintesti mai sus.
Dar asa-zisii experti ai industriei ce parere au de idee ta? Chiar daca lor nu le place, nu inseamna ca este o idee proasta deoarece se stie deja ca jucatorii vechi nu mai sunt deschisi la nou si accepta mai greu ideile moderne.
Vei rezista in fata concurentei?