In ultimele saptamani, NextGen Communications, compania de cablu detinuta de Romtelecom, a finalizat achizitia a patru operatori mai mici de comunicatii prin cablu din Moldova si din zona de Sud a tarii, prin care castiga alti circa 60.000 de clienti, a anuntat miercuri Ovidiu Ghiman, director executiv de strategie a Romtelecom. De asemenea, Dinu Malacopol, directorul executiv al Digital Cable Systems (DCS) a anuntat ca firma a facut doua achizitii ale unor operatori telecom mai mici in acest an, castigand cateva mii de clienti. Valoarea tranzactiilor nu a fost precizata.
"Dupa finalizarea achizitiei companiei NewCom Telecomunicatii, putem sa va sunem ca NextGen a finalizat in ultimele saptamani inca 4 tranzactii in diverse regiuni din tara, prin care alti circa 60.000 de clienti vor fi adaugati in baza de clienti ai NextGen. Sunt tranzactii in Moldova si in zona de Sud a tarii, acolo unde opereaza NextGen", a spus Ovidiu Ghiman, in cadrul unui eveniment organizat de ZF.
In 2008, Romtelecom a infiintat o companie de cablu, NextGen Communications prin care incearca sa castige clienti in fata micilor operatori de cablu din diferite orase unde se impune o alta politica de afaceri. Oficialii Romtelecom au precizat in diverse randuri ca dezvoltarea acestei companii de servicii de comunicatii prin cablu se va face atat prin achizitii cat si organic.
"Motivul crearii NextGen a fost acela de a concura intr-un mod mai flexibil cu acesti mici operatori de cablu. Din nefericire, trebuie sa avem politici comerciale diferite in fiecare oras. In Romania nu avem 1,2, 3 mari competitori nationali, ci peste 700 de mici operatori raspanditi in toata tara. In anumite zone putem concura drept Romtelecom, in altele vom avea nevoie de un alt vehicul si acesta este NextGen si prin acesta vom cumpara alti operatori sau vom dezvolta aceasta companie. NextGen