Accent Travel&Events a inregistrat anul trecut o scadere de 25% a afacerilor, insa pentru 2010 oficialii companiei si-au propus sa creasca afacerile, pe o piata in care marjele de profit sunt in continua erodare. Lucian Boronea, unul dintre actionari si directorul general al companiei, a explicat pentru DailyBusiness.ro cum incearca sa mentina business-ul pe profit, chiar si in aceasta perioada dificila.
Accent Travel, una dintre cele mai importante companii de turism de pe plan local, este partenerul in Romania al Egencia, a cincea companie de travel management la nivel global.
Compania si-a propus initial pentru acest an o crestere de circa 15% a afacerilor, pana la 17 milioane de euro. Totusi, situatia de pe piata nu confirma asteptarile initiale, asa ca cel mai probabil acestea vor fi revizuite in jos.
In primele 5 luni ale anului, compania a inregistrat o crestere fata de aceeasi perioada a anului trecut, insa de doar 3%.
"Cand ne-am bugetat aceasta crestere, am plecat de la premisa ca business-ul organic va scadea, astfel ca daca nu voi reusi sa atrag clienti noi, afacerile vor scadea din nou, chiar daca pastrez acelasi volum de tranzactii. Cand am facut previziunea am luat in calcul 3 factori, clientii noi pe care ii vom atrage noi, clientii pe care ni-i va trimite Egencia prin contractele globale si extinderea in online", spune Lucian Boronea.
El crede ca este putin probabil ca piata de turism sa isi revina in acest an, pentru ca nu ai cum sa convingi un client sa calatoreasca, daca acesta nu stie ce se va intampla maine cu bugetul lui. Aceasta situatie, dar si scaderea tarifelor, ar putea determina o scadere a profitului companiei de 15% in 2010, dupa ce in 2009 acesta s-a mai diminuat cu inca 10-15%.
Si anul trecut am spus ca va fi o lupta grea si nu a fost niciun faliment rasunator printre cele 2