Înmatriculările Dacia la nivel european s-au majorat cu aproape 23% în primele cinci luni ale acestui an, la peste 110.000 de maşini, volum la care piaţa locală poate doar visa în acest an, cele mai optimiste aşteptări indicând un nivel de cel mult 100.000 de unităţi.
În mai, cota de piaţă a constructorului autohton a fost de 2,1% în Europa, valoare comparabilă cu cea a Hyundai şi peste cea a Kia (1,9%), Chevrolet (1,3%), Mazda (1,3%) şi Suzuki (1,3%).
La un volum de 110.000 de maşini Dacia înmatriculate în primele cinci luni, inclusiv cele din România, vânzările constructorului de la Mioveni pot fi estimate la aproape 900 mil. euro, potrivit calculelor ZF. Exporturile reprezintă peste 90% din producţia Dacia, faţă de o medie de 85% anul trecut.
În acelaşi timp, în condiţiile în care piaţa europeană a înregistrat un declin de aproape 9% în mai, faţă de perioada similară a anului trecut, vânzările Dacia au scăzut cu 3,6% în aceeaşi perioadă, astfel că marca românească a mai câştigat cotă de piaţă în luna mai.
Cea mai mare piaţă pentru Dacia la nivel european se menţine Franţa, cu aproape 50.000 de maşini, adică aproape jumătate din exporturile de la Mioveni, urmată de Germania cu aproape 10.000 de unităţi şi Spania cu 8.700 de autoturisme. România, care anul trecut s-a clasat pe locul al treilea pentru prima dată în istoria Dacia, acum ocupă poziţia a patra cu aproximativ 8.300 de unităţi, fiind aproape de Italia, unde s-au înmatriculat 7.600 de maşini Dacia în primele cinci luni ale acestui an. Spre comparaţie, de la demararea programului "Rabla" la finele lunii februarie şi până la începutul lunii iunie, s-au aprobat peste 10.000 de dosare de către Administraţia Fondului pentru Mediu, care ulterior se vor transforma în vânzări.
Pe fondul declinului din primul trimestru din acest an, România a luat locul Islandei în topul ţărilor cu cele