Dublarea numărului de angajaţi şi investiţii de peste 100 mil. euro în programe de training sunt principalele priorităţi pentru Angella Alexander, directorul de HR al Ford România.
Angella Alexander, unul dintre primii executivi ai Ford Motor Company implicaţi în proiectul uzinei de la Craiova, alături de Lyle Waters, fostul negociator-şef al Ford, a lăsat birourile din centrul Londrei pentru cel din Craiova, oraş în care industria auto este legată de Oltcit şi Daewoo.
Proiectul a demarat "neoficial" cu aproape doi ani mai devreme. "Lucrez la proiectul Ford România de aproape patru ani, din 2006. Nu putem spune că este mult, deoarece este un proiect de mare anvergură. În comparaţie cu alte proiecte anterioare, acesta este cel mai lung. Dar durata ţine de ansamblul lucrărilor de la Craiova", a declarat Angella Alexander, directorul de resurse umane al Ford România, într-un interviu acordat ZF.
În proiectele anterioare, la uzine din America de Nord sau Europa, actualul manager de HR al fabricii din Craiova petrecea doi, maxim trei ani, însă în "mandatul" actual este nevoie chiar şi de mai mult de patru ani.
Mica universitate de la Craiova
"Diferenţa este că acum la Craiova este ca şi cum am avea 3.600 de noi angajaţi în acelaşi timp în aceeaşi zi. Toţi trebuie să înveţe despre Ford şi despre noile operaţiuni. Schimbările sunt greu de efectuat oriunde, nu numai la Craiova. Sunt la fel de greu de realizat în SUA sau România, doar că în acest caz natura schimbărilor este mai diferită".
În total, Ford va investi peste 100 mil. euro în programe de training în următorii ani, după ce anul trecut cheltuielile cu pregătirea personalului au ajuns la o valoare de 12 mil. euro. Din suma totală, 57 mil. euro reprezintă ajutor de stat.
"În ce interval de timp vor fi investiţi aceşti bani depinde de mixul de programe de training derulate