Goldman Sachs se confrunta in aceasta perioada cu un val de plangeri din partea propriilor clienti cu privire la practicile de afaceri in cadrul sectiei de ipoteci, o subsidirara care colecteaza platile a sute de mii de imprumuturi, in valoare de zeci de miliarde de dolari.
Goldman a cumparat Litton Loan Servicing - companie specializata in recuperara banilor de la debitorii care prezinta un risc ridicat - in decembrie 2007, la un an dupa ce banca s-a decis sa isi reduca expunerea pe piata imobiliara americana, iinformeaza Bloomberg.
Preluarea a oferit Goldman noi modalitati de a castiga comisioane si taxe de pe urma debitorilor subprime acordandu-i totodata o perspectiva foarte directa si adecvata in privinta pietei imobiliare americane, pe masura ce criza se adancea.
De asemenea, a plasat banca de pe Wall Street in pozitia nefireasca de a se confrunta cu sute de plangeri din partea consumatorilor, care pretind ca Litton le-a perceput taxe in mod incorect. Fara sa admita un viciu de procedura, Litton a acceptat anul trecut sa plateasca 532.000 dolari pentru a inchide un proces in Los Angeles, proces prin care erau acuzati ca au perceput taxe in timpul unei perioade de gratie de 60 de zile
"Litton a vazut o mare oportunitate de a face bani prin colectarea de taxe impuse pe imprumuturile riscante", a explciat Dan Parsons, presedinte al unui ONG ce promoveaza responsabilitatea in afaceri.
Larry Litton Jr, director executiv la Litton, a refuzat sa comenteze cu privire la plangerile depuse si a explciat ca taxele rezulta din procedurile normale ale companiei. A adaugat ca era inevitabil ca Litton sa primeasca plangeri in conditiile in care trateaza doar cu imprumuturile problematice. "Daca as dori ca nivelul plangerilor sa fie mai scazut? Absolut, pentru ca noi luam plangerile fiarte in serios".
Bett