Odată cu scoaterea autobuzelor RATB de pe rutele Bucureşti-zona limitrofă, patronii firmelor de maxi-taxi îşi îngroaşă profiturile iar călătorii sărăcesc. O parte din operatorii de transport persoane au anticipat desfiinţarea serviciului public şi au scumpit preţul unei călătorii încă de la începutul lunii.
Transportul public în Ilfov a fost sistat, începând de luni, din cauza datoriilor de aproximativ 30 de milioane de lei pe care Consiliul Judeţean Ilfov nu le-a achitat din octombrie 2008 Consiliului General al Capitalei.
Cei care profită deja de pe urma acestei decizii sunt patronii firmelor de maxi-taxi care au câştigat dreptul de a funcţiona pe rutele ilfovene în urma licitaţiilor organizate de Autoritatea Rutieră Română (ARR). Aceştia operau deja pe rutele din judeţ dar, de acum încolo, vor deţine monopolul pe aceste trasee.
De la data de 15 iunie navetiştii sunt nevoiţi să se înghesuie în microbuzele sau autobuzele care aparţin particularilor, care deja au scumpit tarifele. „Ştiau probabil că o să ne scoată autobuzele şi au mărit preţul biletului. Dacă înainte mergeam de la Ghencea până în Măgurele cu 1,5 lei, acum mă costă 2 lei“, a spus ieri un călător nemulţumit că trebuie să plătească mai mulţi bani pentru a merge la serviciu.
„În anul 2008, înainte ca RATB-ul să-şi reia activitatea în Ilfov, erau peste 6.000 de curse de maxi-taxi pe câteva zeci de trasee. Acum au ajuns la aproximativ 3.500, dar probabil că odată cu sistarea RATB-ului, va creşte iar numărul de curse“, a spus Daniela Dobrilă, directorul Direcţiei de Licenţe din cadrul ARR.
Firma cu cele mai multe curse atribuite este C&I Comserv SRL, care are peste 670 de curse pe mai multe trasee.
Particularii au scos autobuzele RATB-ului
Sorinel Ionel Stoian deţine două firme care operează transport de persoane între Capitală şi localităţile ilfovene din nordu