Eroii de animeuri, poveşti japoneze desenate, încing imaginatia fanilor de toate vârstele.
George îşi zice "Kira" după eroul său favorit din animeul "Death Note". Are chiar şi un "carnet al morţii" în care el şi prietenii lui trec, în glumă, bineînţeles, numele "inamicilor". Copia are un asterisc pe ultima pagină: "Fabricat în România", asta ca să nu existe reclamaţii ulterioare. Tânărul de 19 ani este student la Arhitectură şi pasiunea pentru animeuri îl urmăreşte de 10 ani.
Comunităţi de animeuri
De la thriller şi aventură, până la poveşti incitante şi subiecte psihologice complexe, animeurile tind să ocupe poziţia de lider în industria de divertisment. După părerea psihologilor, acest timp de desene creează o dependenţă emoţională, comparabilă cu cea produsă de filmele SF. "Urmăresc episoadele «Bleach» pe calculator. Îmi plac pentru că acolo întâlnesc prietenii adevărate, iar eroii mei pot face orice", spune Albert, în vârstă de 12 ani.
Din 1990, genul a devenit popular în întreaga lume. "Dragon Ball Z" şi "Pokemon" au cucerit piaţa atât prin serialele de televiziune, cât şi cu produsele destinate comercializării. În ultimii ani, animeurile au început să-şi facă loc şi în competiţii ca Festivalul de Film de la Berlin unde "Spirited Away" a câştigat marele premiu în 2002, dar şi Premiul Oscar pentru Cel mai bun film de animaţie în 2003, iar "Innocence: Ghost in the Shell" a fost prezentat la Festivalul de Film de la Cannes în 2004.
Comunităţi de animeuri au apărut şi în România după ce au fost importate, "nu direct de la sursă, Japonia, ci din Statele Unite, fiind descărcate de pe internet", după cum explică Bogdan Gorgăneanu, coordonator Otaku Festival.
Personaje din altă dimensiune
După datele Animax, televiziune dedicată exclusiv acestui gen, cei mai mulţi fani sunt în vestul ţării