În plină nebunie generală iscată de măsurile de austeritate propuse în sectorul bugetar, economia internă beneficiază şi de câteva guri de oxigen venite din partea câtorva mari exportatori, care implicit sunt şi principalii contribuabili. Aici intră şi mariajul dintre Dacia şi Renault, care, început în 1999, este acum un succes incontestabil, lucru dovedit şi de faptul că producătorul de la Mioveni a primit deja comenzi de peste 20.000 de SUV-uri Duster doar în Franţa, iar asta numai în primele şase săptămâni de la lansarea la Salonul Auto de la Geneva.
Practic, modelul Duster este cel care va traversa de mână Dacia pe perioada crizei. În 2009, colacul de salvare a venit din Germania, unde programul "Rabla" iniţiat de guvernul condus de Angela Merkel a însemnat o creştere a cotei Dacia pe piaţa germană de la 0,8% la 2,1%, vânzările totale ridicându-se la aproape 85.000 de unităţi. Dintre acestea, aproximativ 55% s-au vândut în cadrul programului de înnoire al parcului auto, modelul cel mai căutat fiind Sandero, în condiţiile în care acesta are un preţ de bază de 5.000 de euro, iar statul german a subvenţionat drept primă de casare suma de 2.500 de euro.
La ora actuală, speranţele celor de la Mioveni se leagă de succesul scontat al modelului Duster, care ar trebui să menţină producţia anuală la o cifră de peste 250.000 de unităţi. Dacă anul trecut a vândut pe pieţele europene o maşină din trei prin programele de casare, anul acesta Duster trebuie să fie cel care contribuie decisiv la menţinerea cotei de piaţă. Germania nu mai are pentru 2010 nici un fel de campanie specială, în timp ce Franţa a micşorat prima subvenţionată de la 1.000 de euro la 700 de euro, în primul semestru, pentru ca în cea de-a doua jumătate a anului să ajungă la 500 de euro. În România, Dacia a vândut prin "Rabla" aproximativ 18.100 de unităţi, dintr-un total de aproape 32.