Companiile au realizat că vechile strategii nu mai sunt folositoare şi au acordat mai multă atenţie angajaţilor
Unele firme şi-au motivat angajaţii prin premii, altele şi-au implementat propriile programe de coaching
Vechile metode aplicate la nivelul angajaţilor ce au funcţionat în cadrul companiilor până în 2008 se pare că nu mai dădeau randament în 2009 şi era un lucru firesc în condiţiile în care climatul economic s-a schimbat. După impactul crizei, a urmat un an dificil în care firmele au încercat să-şi motiveze angajaţii, să implementeze noi programe şi să adopte noi strategii, iar aceste măsuri continuă şi în 2010.
"Traversăm o etapă de mare importanţă pentru funcţiunea de resurse umane din România. Pe de o parte, păstrarea unui nivel înalt al profesionalismului, cu costuri scăzute, şi motivarea angajaţilor în condiţii de nesiguranţă a locului de muncă sunt provocări pe care le întâmpinăm zi de zi. Pe de altă parte, posibilitatea de a influenţa în mod real performanţa organizaţiilor şi modul în care acestea răspund tendinţelor din piaţă sunt oportunităţi pe care trebuie să le fructificăm", a declarat Csaba Gergely-Varga, preşedinte HR Club, în Manualul de bune practici în managementul resurselor umane realizat de HR Club.
"Rolul nostru, ca profesionişti în managementul capitalului uman, este esenţial în această perioadă. Orientarea spre client trebuie să devină o valoare de bază a culturilor organizaţionale, iar atitudinea angajaţilor trebuie să dovedească acest lucru. Oamenii talentaţi, dar şi cei care contribuie constant la succesul organizaţiilor, trebuie motivaţi şi recompensaţi pentru eforturile susţinute. Vechile structuri şi modele de operare trebuie regândite pentru a face faţă noilor realităţi economice şi sociale", a mai explicat Csaba Gergely-Varga. Manualul de bune practici în managementul resurselor umane cre