Reţeaua germană de hipermarketuri cu discount Kaufland a finalizat în acest an investiţii de circa 70 mil. euro în expansiune, aproape cât valoarea cumulată a bugetelor de extindere pe 2010 ale competitorilor săi.
Operatorul a dechis până acum 8 magazine noi, ajungând astfel la un număr total de 53 de unităţi, iar ritmul recrutărilor arată că expansiunea pe 2010 va continua cu cel puţin 5-6 spaţii noi în semestrul al doilea. Alimentat anul trecut cu un credit de 150 mil. euro de la BERD, bugetul de investiţii al Kaufland la nivel local ar putea ajunge astfel în 2010 la aproape 130 mil. euro, de două ori mai mult decât pariază pe expansiune toţi competitorii săi de pe segmentul hipermarketurilor. Mai mult, germanii investesc pe piaţa locală în 2010 mai mult decât au investit în perioada 2008-2009 care a urmat vârfului de expansiune şi de consum din anul intrării României în Uniunea Europeană.
Spre comparaţie, ceilalţi patru operatori de hipermarketuri activi pe piaţă - Carrefour, Real, Cora şi Auchan - au anunţat fiecare doar un proiect de extindere pentru acest an. Investiţiile cumulate ale acestora ar putea fi de 80-90 mil. euro.
Ţinta sunt oraşele mici
Retailerul, deţinut de grupul LIDL & Schwartz, a deschis magazine noi în acest an în special în oraşe mici din provincie, cu mai puţin de 50.000 de locuitori, precum Mioveni, Reghin sau Câmpulung.
Ultimul proiect de expansiune a fost finalizat la începutul lunii iunie la Galaţi, fiind al doilea magazin al reţelei din acest oraş. "Magazinul are o suprafaţă de vânzare de aproximativ 3.500 de metri pătraţi şi un sortiment care oferă clienţilor noştri până la 15.000 de articole diverse", au precizat reprezentanţii Kaufland România, fără a da însă detalii despre viitoarele deschideri de magazine. Intrarea în oraşele mici, pe care celelalte lanţuri de hipermarketuri le ocolosc din cau