Cel mai nou roadster lansat vara aceasta pe piaţa autohtonă, Nissan 370Z, are mari şanse să fie şi unul dintre cele mai exclusiviste modele ale anului, din cauza răcelii instaurate între clienţi şi segmentul cabrio..
Chiar şi pentru o piaţă auto aflată într-un accentuat şi continuu declin, cum este cea din România, segmentul modelelor decapotabile face o figură din cale-afară de negativă.
Potrivit celui mai recent buletin statistic APIA (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile), de la începutul anului (şi până în luna aprilie inclusiv), în ţara noastră s-au comercializat doar câteva zeci de cabriolete noi. În plus, niciunul nu a reuşit să convingă mai mult de cinci clienţi că merită cumpărat!
Campioanele categoriei, dacă pot fi numite aşa, sunt două modele coupe-cabriolet apropiate ca poziţionare: Ford Focus CC (scos, între timp, din producţie) şi Volkswagen Eos, cu câte cinci unităţi comandate. Urmează o pereche mai puţin obişnuită - BMW Z4-Mazda MX-5 - adică unul dintre cele mai exclusiviste roadstere, respectiv, cel mai vândut din toate timpurile (şi mult mai accesibil ca preţ) - cu câte patru comenzi.
Câte trei clienţi şi-au găsit modelele BMW Seria 1 Cabrio (marca bavareză putând fi considerată preferata celor care sunt interesaţi de o decapotabilă cu zero kilometri la bord), Mercedes-Benz Clasa E Cabrio şi Peugeot 308 CC.
Printre cabrioletele vândute anul acesta se mai numără: Audi TT Roadster, Mercedes-Benz SLK, Mercedes-Benz SL, Porsche Boxster şi Volvo C70. Interesant este că modele cunoscute precum BMW Seria 3 Cabrio, Mini Cabrio, Peugeot 207CC sau smart Fortwo Cabrio nu îşi găsiseră niciun cumpărător, până în aprilie, ultima lună prinsă în raportul APIA.
Nissan 370Z Roadster, puternic şi scump
Pentru cel mai proaspăt model decapotabil sosit în România, Nissan 370Z