E-mail-ul a devenit, in ultimii ani, cea mai facila si mai rapida forma de comunicare, in mediul de afaceri: un studiu recent arata insa ca aceasta tehnologie are si dezavantaje.
Oamenii de afaceri care se bazeaza pe e-mail-uri pentru a comunica cu partenerii sau cu clientii isi asuma riscul de a pierde din credibilitate, arata un studiu realizat la Universitatea din Illinois, citat de Physorg.
Trimiterea unor mail-uri inseamna cu siguranta o economie serioasa de bani si de timp, in mediul de afaceri: totul se poate rezolva mult mai rapid, insa nu neaparat mai bine, sustine Gregory Northcraft, autor al studiului.
Acesta subliniaza ca e-mail-urile elimina interactiunea dintre parteneri sau afacerist si client. Interactiunile sunt fundamentul increderii dintre oameni, iar increderea este un ingredient esential in crearea si mentinerea unei echipe.
"Tehnologia ne-a facut mai rapizi, insa nu neaparat mai eficienti. Ceva se castiga si altceva se pierde: se pierde calitatea relatiilor, iar aceasta conteaza", sustine Northcraft.
Doua persoane care lucreaza impreuna nu vor avea niciun motiv sa isi faca treaba in conditiile in care nu sunt sigure daca celalalt si-o face pe a lui, sustine Northcraft. Suspiciunea si neincrederea sunt mentinute, in conditiile in care cei doi nu fac decat sa-si trimita e-mail-uri.
"Daca toata lumea are o astfel de atitudine, nimeni nu face nimic", spune Northcraft, subliniind ca oamenii trebuie sa lucreze impreuna, fata in fata, pentru a fi eficienti.
Exeperimentele lui Northcraft, realizate pe 200 de studenti, au aratat ca participantii au avut cele mai bune rezultate, privind diversele sarcini pe care le aveau, atunci cand s-au intalnit si au colaborat cu colegii. Cele mai slabe rezultate le-au avut atunci cand au comunicat prin e-mail, pe locul doi fiind videoc