Deşi o perioadă, după 1989, nu s-a mai mers pe realizarea de planuri cincinale de dezvoltare, acest gen de planificări par să revină în actualitate. Astfel, anul trecut s-a muncit în Administraţia judeţeană, pe bani deloc puţini, la reactualizarea unui plan de dezvoltare a Timişului, care se întinde pe perioada 2010 - 2015. Documentul de sinteză rezultat pare să aibă, pe alocuri, în actualul context, tente S.F. pentru că inclusiv factori din administraţia judeţeană recunosc că, în condiţiile crizei economice, majoritatea obiectivelor asumate în acest plan sunt mai mult sau mai puţin relative.
Noua faţă a judeţului
Planul de dezvoltare al judeţului pe următorii cinci ani, elaborat de Adetim în colaborare cu Consiliul Judeţean Timiş, abordează pe axe strategiile de investiţii, vizând domenii precum transportul, economia, infrastructura, mediul sau turismul.
În materie de infrastructură, planul începe cu un obiectiv care, ţinând cont de experienţa de până acum a dezvoltării de proiecte similare, pare unul extrem de ambiţios. Astfel, se vrea ca, până în 2015, Timişul să se aleagă cu trei segmente de autostradă : Arad - Timişoara, Timişoara - Lugoj şi Lugoj - Deva.
Deşi autostrăzile sunt la stadiul incipient, deja în aceeaşi strategie se conturează şi modalităţi de descongestionare a traficului de pe respectivele segmente de autostradă, prin proiecte precum „Căi de circulaţie majoră rutieră în perspectiva descărcării circulaţiei de pe viitoarea autostradă spre Timişoara, din nodul Remetea Mare” sau „Căi de circulaţie majoră rutieră în perspectiva descărcării circulaţiei de pe viitoarea autostradă spre Timişoara, din nodul Giarmata, şi realizarea intersecţiei drumului expres cu inelul de centură al municipiului”. În total, planul cuprinde 22 de reabilitări de drumuri judeţene, unele extrem de ambiţioase, cum ar fi lărgirea la p