Ce poate face Karen Bishop, noul managing director al McDonald's România cu moştenirea lăsată de predecesorul său, Marian Alecu - 60 de restaurante, peste 3.000 de angajaţi şi afaceri în jurul a 100 de milioane de euro - pe o piaţă în care bugetele românilor sunt din ce în ce mai reduse?
"Cea mai mare greşeală ar fi să schimbăm strategia pe care am urmat-o până acum. Trebuie să creştem, să mizăm pe dezvoltare, pentru că suntem abia la început", spune Karen Bishop exact după
15 ani de la lansarea primului restaurant McDonald's în România, la parterul magazinului Unirea.
Este adevărat însă că actualul manager al reţelei nu va mai prinde ziua în care într-o singură unitate să intre buluc 15.000 de oameni, număr pe care acum reuşesc să îl strângă într-o zi toate restaurantele McDonald's la un loc, dar posibilităţi de creştere sunt, dacă "eşti flexibil", după cum spune Bishop.
De origine canadiană, Karen Bishop ştie foarte bine ce înseamnă să fii flexibil, mai ales că la fiecare 3-4 ani schimbă ţara în care lucrează sau cel puţin apartamentul în care locuieşte. Iar în termeni de business înseamnă să urmezi regula jocului, dar să optimizezi tacticile.
"Putem avea, de exemplu, în plan să lansăm noi produse în doi ani, dar dacă produsul este cerut, îl putem aduce mai devreme. Pe partea de advertising, într-un moment dificil este bine să investeşti. Nu este suficient să ai preţuri accesibile zi de zi, trebuie să te asiguri şi că toţi clienţii ştiu asta. Unele lucruri trebuie grăbite, altele încetinite", este de părere Karen Bishop.
"Grăbită" a fost, de exemplu, strategia cu campaniile promoţionale la care compania a apelat tot mai des în ultimul timp, printre care meniurile la 10 lei sau cupoanele răzuibile cu cadouri la fiecare meniu comandat. "Campaniile noastre reflectă situaţia din România. Oferim ce ne cere piaţa", spune Marina Z