Blocarea în Instanţă a proiectului drumului ocolitor îi nemulţumeşte pe şoferii mureşeni. Pentru a nu pierde banii europeni, Primăria a decis să înlocuiască prioiectul drumului ocolitor cu cel al modernizării a 40 de străzi din oraş.
Şoferii mureşeni sunt nemulţumiţi de iniţiativa ONG-urilor de mediu de a bloca în Instanţă hotărârea Consiliului Local privind realizarea drumului ocolitor, care ar urma să lege cartierul Tudor Vladimirescu de Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă, pe motiv că ar necesita tăierea unei suprafeţe de pădure.
Mureşenii nu înţeleg de ce se pun beţe în roate acestui proiect, mai ales că traficul în oraş este foarte aglomerat, iar drumul ocolitor ar duce la fluidizarea acestuia. „Normal ar fi să se facă acel drum ocolitor. Nu înţeleg de ce au dat drumul în tribunal, pentru că s-au tăiat atâtea păduri în ţara asta, ce ar mai conta câteva hectare pentru drumul ocolitor. E totul politic aici. Drumul ocolitor ar face circulaţia mai bună”, a spus Petru Milăşan, conducător auto. „Drumul ocolitor ar ajuta pe toată lumea. Nu e problemă dacă se taie două trei hectare de pădure pentru că în jur rămân tot copaci”, a spus Szido Arpad, taximetrist.
Planul B al Primăriei
Deoarece hotărârea Consiliului Local de realizare a drumului ocolitor a fost atacată în instanţă, atât la Tribunalul Bucureşti cât şi la cel din Mureş, Primăria Târgu-Mureş vine cu o soluţie alternativă, pentru a nu pierde banii europeni.
Astfel, în locul drumului ocolitor se va trece la modernizarea a 40 de străzi din oraş, proiect ce necesită cheltuieli suplimentare, străzile neavând studii de fezabilitate realizate. Costul total al proiectului se ridică la 48.668.371 de lei, din care 1.244.633 de lei sunt fonduri asigurate din bugetul local.
Primarul Dorin Florea a atacat dur ONG-urile care au blocat în Instanţă proiectul drumului ocolitor. „Va trebui să