FIFA, organismul ce guvernează lumea fotbalului, a reţinut într-un birou din Africa de Sud un grup de peste 30 de femei, suspectate de publicitate mascată, pentru că au apărut la meciul Olanda-Danemarca din cadrul Campionatului Mondial de Fotbal purtând costume portocalii create de o firmă de bere din Olanda, scrie The Associated Press.
Chiar dacă evenimentul a ţinut FIFA în corzi, producătorul olandez de bere Bavaria a reuşit să obţină ceea ce îşi propusese, a declarat John Sweeney, şeful Catedrei de publicitate din cadrul şcolii de jurnalism de la Universitatea din Carolina de Nord.. "Aceasta este publicitatea gratuită pe care o voiau. În cazul FIFA însă există o atitudine de paranoia cu privire la publicitatea mascată. Sponsorii plătesc foarte mulţi bani, aşa că cer exclusivitate", a spus Sweeney. Companii precum Budweiser plătesc milioane de dolari pentru ca numele lor să fie asociat cu Campionatul Mondial, iar FIFA are o serie de stimulente financiare pentru a-şi proteja sponsorii ediţiei de anul acesta - mai exact 300 mil. dolari. Potrivit raportului financiar pe 2009 al FIFA, 97% din veniturile organizaţiei, care anul trecut s-au ridicat la 1,06 mld. dolari (870 mil. euro), au fost generate de drepturile de difuzare a meciurilor şi de contractele de publicitate. Din sponsorizări, FIFA a obţinut anul trecut 227 mil. dolari "Nimeni nu a fost arestat. Singurul lucru pe care l-am făcut a fost să aflăm câteva detalii de la aceste femei. Este vorba de o formă de publicitate ascunsă a unei firme de bere din Olanda", a declarat Nicolas Maignot, purtător de cuvânt pentru FIFA.
FIFA, organismul ce guvernează lumea fotbalului, a reţinut într-un birou din Africa de Sud un grup de peste 30 de femei, suspectate de publicitate mascată, pentru că au apărut la meciul Olanda-Danemarca din cadrul Campionatului Mondial de Fotbal purtând costume portocalii create de