De aproape doua luni, cei de la British Petroleum sunt criticati in fiecare zi ca nu curata Golful Mexic si nici nu opresc scurgerea de petrol. Totusi, in timp ce toti ochii sunt indreptati spre dezastrul ecologic din golf, BP incearca sa isi curete, in liniste, imaginea de la Washington.
Fiind amenintati cu procese si cu un director executiv chemat sa depuna marturie in fata Congresului SUA, pentru oamenii pe care BP ii are la Washington urmeaza zile foarte grele. Printre pedepsele impotriva carora trebuie sa lupte se numara si ideea administratiei Obama de creeare a unui fond cu zeci de miliarde de dolari pentru daune, scrie revista Fortune.
Compania petroliera nu este, insa, neajutorata la Washington, fiind o prezenta puternica si veche in lobby-ul din capitala americana. Anul trecut a cheltuit aproape 16 milioane de dolari pentru a influenta deciziile luate de legislativ si executiv, iar suma nu a scazut nici in acest an. Numai in primul trimestru al anului, BP a cheltuit pe lobby 3,53 de milioane de dolari.
BP a cheltuit sume importante si in campania electorala din 2008, oferindu-le 500.000 de dolari candidatilor democrati. Cea mai mare parte a banilor a ajuns tocmai la campania lui Barack Obama.
Banii au fost investiti in institutiile de la Washington tocmai pentru astfel de zile negre, iar acum este momentul perfect ca masina de PR si conexiunile politice sa inceapa sa isi faca treaba. Totusi, banii murdari de petrol ai BP s-ar putea sa cumpere mai putin influenta de data asta, mai ales pentru ca vorbim de cel mai grav accident ecologic in istoria SUA.
Pata de petrol se curata cu lobby si PR
Dar lobbystii BP nu sunt usor de ignorat. Echipa lor este condusa de Tony Podesta, fratele lui John Podesta care conduce think tank-ul Center for American Progress si care si-a dovedit deja influenta a