Operatorii autohtoni promit că în următorii patru-cinci ani vor putea pune la punct toate sistemele pentru a le oferi servicii complete celor care cumpără pachetele turistice pe internet.
Din ce în ce mai mulţi români îşi rezervă pachetele de vacanţă pe internet, fie prin iner mediul portalurilor specializate, fie pe site-urile agenţiilor de turism.
Unul dintre aceşti clienţi este Radu, care susţine convingător avantajele acestei metode: este mult mai comod şi mai rapid şi, în unele cazuri, poate fi chair mai ieftin. "În plus, nu mai sunt nevoit să ascult o domnişoară de la ghişeu cum turuie despre ofertele lor de 1.000 de euro, când eu n-am în buzunar mai mult de 400", spune el.
Dincolo de acestea, sistemele implementate în România sunt prea puţin dezvoltate pentru a cuprinde toate genurile de oferte, spun specialiştii. "De exemplu, nu poţi achiziţiona astfel un pachet care include o cursă charter şi nici nu poţi beneficia de toate reducerile, întrucât acestea nu sunt incluse într-un singur sistem", explică Ciprian Enea, consultant besttourism.ro.
Proceduri şi promoţii
Turiştii români optează pentru această variantă în special atunci când achiziţionează bilete de avion, utilizând atât platformele companiilor aeriene, cât şi site-urile agenţiilor. Acestea oferă însă şi posibilitatea rezervării vacanţei integrale.
"La noi, rezervarea biletelor de avion se face on-line, iar plata depinde de client- ori acceptă varianta prin cardul de credit, fie este contactat de unul dintre agenţi, pentru a stabili o altă formă de plată", ne lămureşte Lucia Morariu, manager Eximtur. Potrivit acesteia, clienţii pot rezerva on-line şi pachetul de vacanţă, dar tranzacţia nu se face pe loc. După înregistrarea pachetului dorit, clientul primeşte un mail cu variantele disponibile, iar rezervarea se face după alegerea unei va