Unul dintre cele mai importante situri de epocă romană din România, Porolissum, este aproape necunoscut în afara Sălajului.Cele câteva evenimente organizate anul acesta de Consiliul Judeţean (CJ) - crosul Porolissum, Zilele Romane - în fosta capitală a Daciei Porolissensis nu au reuşit însă să aducă prea mulţi turişti.
Preşedintele CJ Sălaj, Tiberiu Marc, recunoaşte că în ultimele două decenii castrul de la Porolissum a fost cunoscut numai de istorici şi într-o mult mai mică măsură de turişti. „Până acum, practic, nu a existat nici un fel de strategie de marketing pentru a valorifica potenţialul turistic al complexului arheologic”, afirmă el.
Se vrea o promovare agresivă
În această vară, promite Marc, va fi semnat un contract cu o firmă de publicitate pentru a promova Porolissumul şi în afara judeţului. Preşedintele CJ afirmă că doreşte o politică de promovare agresivă cu bannere, afişe sau pliante în aeroporturile, benzinăriile şi gările din întreaga ţară. „Porolissumul trebuie să devină un brand al Sălajului, iar din datele pe care le avem, sălăjenii îl percep deja ca atare”, a adăugat şeful administraţiei judeţene.
Porolissumul se vinde pe bani mărunţi
Alexandru Matei, directorul Muzeului Judeţean, spune că numărul turiştilor care vizitează anual Porolissumul este destul de mic, în comparaţie cu potenţialul istoric şi cultural al locului. În 2009, au fost înregistraţi aproximativ 5.500 de turişti la Porolissum, iar alţi 3.000 au participat la Festivalul Zilelor Romane, organizat la 1 august. „Criza economică îi îndepărtează şi mai mult pe oameni de cultură. Turiştii sunt destul de puţini, chiar dacă preţul unui bilet este de numai 2,4 lei, pentru adulţi, şi 1,2 lei, pentru elevi şi studenţi”, declară arheologul Alexandru Matei, unul din cei mai buni cunoscători ai castrului.
„Noi am solicitat, printr-un proiect depus