Cele mai costisitoare proiecte comerciale anunţate în prezent în Bucureşti implică o investiţie de 80-90 de milioane de euro, după ce în perioada 2009-2010 au fost inaugurate în Capitală trei proiecte de peste 150 de milioane de euro fiecare, cel mai scump fiind mallul Cotroceni Park, a cărui dezvoltare a costat 300 mil. euro.
Singurele proiecte comerciale de mari dimensiuni anunţate pentru începerea construcţiei în această perioadă sunt Pallady Shopping Center din Titan şi parcul de retail al proiectului Colosseum din zona Bucureştii Noi, centre comerciale care vor implica investiţii de 80 mil. euro, respectiv 90 mil. euro.
Aceste centre comerciale pun accent pe prezenţa unor retaileri care închiriază spaţii de mari dimensiuni, precum hipermarketurile sau reţelele de bricolaj, şi mai puţin pe magazine de îmbrăcăminte sau spaţii de divertisment, activităţi pentru care piaţa Capitalei a ajuns la un nivel destul de ridicat de acoperire.
În discuţii cu Bank of Cyprus pentru finanţare
"Investiţia de 90 de milioane de euro include costul construcţiei, dar şi terenul şi restul serviciilor de dezvoltare. Am primit o ofertă de finanţare a proiectului de la Bank of Cyprus pe care o analizăm", a declarat Ellisseos Ulysses Vafiadis, director şi unul dintre acţionarii indirecţi ai firmei Nova imobiliare, dezvoltatorul proiectului Colosseum.
Obţinerea finanţării bancare reprezintă unul dintre principalele obstacole ale dezvoltatorilor imobiliari care ar dori să continue investiţiile, dar Vafiadis spune că întârzierea proiectului este legată în primul rând de problemele de autorizare. Despre acest proiect, deţinut de un grup de investitori britanici cu origini în Cipru, au fost făcute de-a lungul timpului mai multe anunţuri privind începerea lucrărilor, la un moment dat germanii de la ECE fiind desemnaţi project manager, iar francezii de la Bou