Industria locală de comunicaţii are resurse de creştere pe mai multe segmente de piaţă - aşa cum este cel de internet, astfel că operatorii vor continua investiţiile şi achiziţiile jucătorilor mai mici pentru a-şi întări poziţia, au spus participanţii la un seminar organizat de ZF în parteneriat cu Romtelecom şi casa de avocatură Ţuca Zbârcea şi Asociaţii.
"În doi-trei ani piaţa de comunicaţii din România va fi complet diferită", a spus Ovidiu Ghiman, director executiv strategie şi dezvoltarea afacerii la Romtelecom, referindu-se la faptul că perioada următoare va fi caracterizată atât de o serie lungă de achiziţii, cât şi de lansarea unor servicii noi pe piaţă. Romtelecom, numărul unu pe telefonia fixă, încearcă să crească agresiv pe segmentele de televiziune şi internet, inclusiv printr-o companie nou înfiinţată, NextGen. Romtelecom este numărul doi pe internet, după RCS&RDS şi numărul trei pe piaţa TV, după RCS&RDS şi UPC - însă operatorul deţinut de OTE şi Deutsche Telekom speră să poată răsturna aceste clasamente pe baza unor investiţii şi achiziţii agresive.
Deşi este caracterizată de o competiţie puternică şi de un nivel redus al veniturilor pe utilizator, România este pe harta marilor companii internaţionale telecom, care caută pieţe care încă au potenţial de creştere, a spus Vlad Cercel, Managing Associate, Ţuca Zbârcea şi Asociaţii. "În prima parte a anului 2010 a existat interes din partea unor operatori telecom de pe alte pieţe saturate să intre în România, însă aceste planuri - care erau destul de serioase - au fost amânate până la o stabilizare a situaţiei generale din România. Din motive de confidenţialitate nu putem oferi detalii, însă au existat operatori internaţionali interesaţi să intre pe piaţa din România, variantele evaluate fiind achiziţiile şi greenfield-urile. România reprezintă încă o locaţie atractivă din punct de vedere al