I. Care ar fi palmaresul dumneavoastră personal – cu 3-5 premii, cu titulaturile (titlurile) şi motivaţiile respective –, pentru tot ce aţi văzut/ auzit/ citit/ trăit la Cluj, la TIFF 9? II. Aţi putea compune şi un antitop, pentru zonele eventual gri, violet sau altfel colorate, din ce aţi văzut/ auzit la TIFF 9? Continuăm publicarea răspunsurilor primite de la cronicarii cinematografici prezenţi la TIFF. Ediţia a IX-a a fost una foarte reuşită, atît prin valoarea filmelor prezentate, cît şi prin dezbaterile despre filmul românesc. În numărul trecut, am publicat opiniile lui Florin Barbu, Laurenţiu Brătan, Andrei Creţulescu, Codruţa Creţulescu şi Mihai Fulger. Iată, acum, partea a II-a – şi ultima – a colocviului realizat la Cluj. Cristi LUCA:„Revelaţia festivalului: Autobiografia lui Nicolae Ceuşescu de Andrei Ujică“ I. Din păcate, am văzut prea puţine filme pentru a putea face un top, dar pot spune că revelaţia festivalului a fost pentru mine Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu, în regia lui Andrei Ujică – un excelent documentar, în care imaginile cu dictatorul sînt excelent montate şi au o forţă de sugestie nemaiîntîlnită în cinematografia recentă. Oricare comentariu peste imaginile respective ar fi fost de prisos. Alte filme care mi-au plăcut sînt Aurora, al lui Cristi Puiu, Marţi, după Crăciun, al lui Radu Muntean, The Shukar Collective Project, al lui Matei-Alexandru Mocanu, Canin, în regia lui Giorgos Lanthimos şi Baaria, în regia lui Giuseppe Tornatore. Am totodată şi două momente memorabile: primul, în care Wim Wenders stătea cuviincios la coadă la îngheţată, în Piaţa Muzeului, şi cel de-al doilea, protestul de la Gala de închidere, împotriva noului proiect de lege a cinematografiei. II. Nu am nici un antitop legat de TIFF, doar regrete că am ratat filmul care a luat Marele Trofeu (Poveste anodină), proiecţia specială a Metropolisului, Hiroshima, al