Autoritatea Navală Română va avea atribuţii de constatare a contravenţiilor şi de sancţionare în cazul combustibililor lichizi utilizaţi de nave
Ministerul Economiei este responsabil cu aceste atribuţii în cazul utilizării în alte scopuri
Obligativitatea implementării Directivelor europene privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon a determinat Ministerul Economiei să elaboreze un proiect de modificare a Hotărârii Guvernului nr.470/2007
privind limitarea conţinutului de sulf din combustibilii lichizi, astfel încât să se modifice şi definiţia pentru combustibilii lichizi marini, să se stabilească perioada de eşantionare, respectiv prelevarea şi analizarea conţinutului maxim de sulf din combustibilii lichizi, stabilindu-se, totodată, şi obligaţiile utilizatorilor şi furnizorilor de combustibili lichizi.
Potrivit Notei de fundamentare aferente proiectului de act normativ, prin acesta se stabilesc, în mod clar, şi atribuţiile pentru constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor. Astfel, responsabilă cu acestea pentru combustibilii lichizi utilizaţi pe nave este Autoritatea Navală Română, iar pentru combustibilii lichizi utilizaţi în alte scopuri decât cei utilizaţi pe nave, personalul împuternicit de Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.
Zonele costiere sunt cele mai afectate de poluare
Amintind că Uniunea Europeană a introdus deja un mecanism de monitorizare şi reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, Ministerul Economiei notează în nota de fundamentare că "poluarea atmosferică, inclusiv poluarea atmosferică transfrontalieră pe distanţe lungi, este recunoscută unanim drept o ameninţare serioasă a calităţii mediului".
"Este recunoscut că sulful, care este prezent în mod natural în petrol şi în cărbune, este sursa principală a emisiilor de dioxid de sulf rezultate din a