Guvernul va restructura Poşta Română prin reducerea numărului de angajaţi, dezvoltarea portofoliului de servicii financiare, livrări loco în aceeaşi zi şi transformarea factorilor poştali într-o "forţă de vânzări directe" cu recompense, în încercarea de a evita intrarea companiei în colaps financiar.
Înfiinţarea a şapte centre de poştă pentru deservirea clienţilor majori, angajarea unei companii de consultanţă care să asiste compania la introducerea unui sistem IT integrat, internalizarea activităţilor de procesare şi transport numerar, achiziţionarea a 400 autovehicule de transport valori pe toate segmentele, dezvoltarea a cinci centre de profit şi elaborarea unor programe de atragere a clienţilor din sfera furnizorilor de servicii utilităţi, telecomunicaţii, bănci sunt alte măsuri incluse în strategia de restructurare şi modernizare a Companiei Naţionale Poşta Română, aprobată de Guvern şi citată de Mediafax.
În document se arată că situaţia economică a Companiei Naţionale Poşta Română s-a înrăutăţit considerabil începând din 2008, agravându-se accelerat în al doilea semestru al anului 2009, evoluţie negativă determinată în principal de deciziile manageriale din 2008, cu efecte ce au creat "premisele unui colaps financiar iminent". Astfel, în 2008, compania a înregistrat pierderi din exploatare negative de 11,3 milioane lei, în condiţiile creşterii costurilor de exploatare la 1,4 miliarde lei. În 2009, raportat la anul anterior, costurile de exploatare au crescut la 1,6 miliarde lei, generând pierderi de 180,3 milioane lei. În aceste condiţii, compania a trecut de la un profit brut de 34,3 milioane lei în 2007 şi 4,5 milioane lei în 2008 la o pierdere de 150,4 milioane lei în 2009.
"Pe fondul stagnării veniturilor din exploatare la nivelul anului 2009 şi în lipsa implementării unui plan de eficientizare care să permită reducerea cheltuiel