"Nu mai suntem la fel de dispuşi să experimentăm, să îndrăznim. Or, în advertising acesta este motorul progresului", spune unul dintre cei mai vechi oameni din industria publicităţii din România.
Măsurile anticriză anunţate de guvern vor aduce o reducere a consumului care se va reflecta şi în bugetele de publicitate, spune Veronica Savanciuc, preşedintele şi CEO-ul grupului de comunicare Lowe.
Într-un an 2009 în care afacerile marilor grupuri de comunicare de pe piaţa locală au scăzut pe fondul reducerilor drastice ale bugetelor de advertising din cauza crizei economice, grupul Lowe, care reuneşte şase agenţii, a înregistrat venituri în creştere cu 15% în lei, până la 213 mil. lei (50,7 mil. euro).
"Scăderea pieţei s-a simţit în special în zona de media. Noi am reuşit să o atenuăm însă, prin câştigarea de noi clienţi (Lavazza, Real, Labormed, Ferrero, Burger King). În schimb, servicii precum cele de digital, creaţie şi PR au fost mai puţin afectate, iar în cazul nostru, au înregistrat chiar creşteri", explică Veronica Savanciu, care în 1993 împreună cu omul de afaceri Paul Radu au pus bazele grupului Lowe unde în prezent deţin 80% din acţiuni.
Restul de 20% din participaţii sunt deţinute de Interpublic, unul dintre cele mai mari grupuri de publicitate la nivel mondial. Mizând pe creşterea mediului online, prin intermediul a două agenţii din cadrul grupului, au fost achiziţionate la sfârşitul anului trecut 80% din acţiunile agenţiei de marketing interactive HyperActive, cu afaceri de 400.000 de euro în 2008, agenţie condusă de Alex Vişa, care deţine 20% din participaţii.
Piaţa de publicitate a avut anul trecut o valoare de 340 mil. euro, în scădere cu 40-50% faţă de perioada similară a anului anterior, conform raportului "Media Fact Book", pe care Initiative îl lansează în fiecare an. Din întreaga piaţă, online-ul împreună cu cinem