Ministerul Transporturilor ar putea rezilia contractul pentru Autostrada Timişoara - Arad
FCC Construction şi italienii au întârzieri de 6-9 luni, dar vor modificarea unor soluţii tehnice
Berceanu: Trag de timp, ca să crească preţul
După ce au fost penalizaţi la începutul lunii pentru că nu şi-au respectat obligaţiile contractuale în privinţa lucrărilor de reabilitare a Drumului Naţional 79 Arad - Oradea, italienii de la Astaldi riscă şi pierderea contractului pentru realizarea Autostrăzii Timişoara-Arad. Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat ieri că sunt întârzieri de nouă luni la centura în regim de autostradă de la Arad şi de şase luni la tronsonul de autostradă din Timiş, motiv pentru care ministerul ar putea cere rezilierea contractului.
"Ambele porţiuni de autostradă sunt întârziate. Bypass-ul de la Arad are întârzieri de nouă luni, iar porţiunea de aici de şase luni. Şi mai e o problemă mai veche, care trebuie desfiinţată. La licitaţii se oferă preţuri foarte mici, ca să se câştige licitaţia. La licitaţii vin firme care au făcut autostrăzi multe, dar în Spania, în Portugalia. În România au 13 persoane, fără echipament, fără angajaţi, dar se prezintă cu zestrea de acolo, de la 3.000 de kilometri. Şi atunci câştigă firme care au un istoric şi subcontractează tot", a spus Berceanu, citat de Mediafax, explicând că firmele "trag de timp", cerând schimbarea soluţiilor tehnice "pentru a creşte preţul".
"După ce câştigă, încep să tragă de timp, pentru ca să crească preţul. Aşa ceva s-a întâmplat şi aici, ceva mai mult la Arad, ceva mai puţin aici, în Timiş. Cer schimbarea soluţiilor tehnice care sunt prevăzute într-o documentaţie foarte stufoasă", a explicat Berceanu. El a anunţat că a venit la Arad tocmai ca să-i avertizeze că, dacă nu-şi respectă termenele, contractul va fi reziliat.
Segmentul de autostradă Ara