Lucrările executate de FCC Construction şi Astaldi pe autostrada Arad-Timişoara sunt întârziate şase luni. Firmele care lucrează la centura Aradului, FCC Contrucction si Porr Technobau au primit bani în avans, dar şi aşa sunt întârzieri de nouă luni. Cu toate că ministrul a mai avut până acum patru întâlniri personale cu reprezentanţii constructorilor, lucrurile nu s-au schimbat deloc. Berceanu a vrut să rezilieze contractul, dar le-a mai dat firmelor un răgaz să recupereze întârzierile.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a venit ieri în zona de vest pentru a vedea stadiul lucrărilor la autostrada Timişoara-Arad, dar şi la şoseaua de ocolire a Timişoarei şi la centura Aradului, ultima făcând parte din autostradă. Berceanu s-a declarat mulţumit doar de lucrarea de la centura Timişoarei, acolo unde se lucrează cu ritm alert deşi firma constructoare nu a primit banii.
Ministrul a fost însă foarte acid în declaraţii faţă de firmele care lucrează pe autostrada Timişoara-Arad şi centura Aradului. Cu ocazia vizitei, ministrul a dezvăluit şmecheriile pe care le fac firmele de construcţii în realizarea autostrăzilor. „În România la licitaţii principalul criteriu este preţul. Aşa se face că vin firme care licitează foarte jos şi apoi trag de timp pentru a creşte valoarea proiectului”, a mărturisit Radu Berceanu.
Potrivit acestuia, un alt tertip folosit de constructori este invocarea lucrărilor arheologice care frânează proiectul. „Dacă apare un loc cu o mică lucrare arheologică nu înseamnă că nu trebuie să lucrezi în altă parte, unde este cale liberă. Toţi ne spun ce nu facem noi, dar nu se uită la ce nu fac ei”, a mai spus Berceanu.
„Ori lucraţi, ori plecaţi”
Ministrul a mai spus că o altă şmecherie a firmelor este reclamarea faptului că nu au primit tot terenul pe care trebuie să lucreze. „Se utilizează tot felul de explicaţii