Un proiect finantat din fonduri europene nerambursabile continua si dupa finalizarea procesului de implementare. Antreprenorii risca sa se trezeasca in situatia in care sa fie nevoiti sa ramburseze intreaga suma contractata, daca nu ating parametrii prevazuti in textul proiectului.
“Cel mai important lucru pe care trebuie sa-l faca proprietarul unui IMM, dupa ce a implementat un proiect finantat din bani europeni, este sa arhiveze si sa indosarieze toate documentele, pentru a le pastra pana in 2021”, spune Alina Chiriac, consultant senior in cadrul ProFond Management, firma specializata in oferirea de servicii de consultanta pentru atragerea de fonduri europene.
Chiriac lucreaza si pentru Ascendis, un IMM activ in industria de training, cu afaceri de 3,2 mil. euro in 2009, care a obtinut in 2008 o finantare in valoare totala de aproape 2 mil. euro, din care 95% reprezinta fonduri nerambursabile, pentru un proiect care se desfasoara in perioada 2009-2010.
Scopul principal al proiectului este oferirea de traininguri angajatilor din alte microintreprinderi.
“Proiectul celor de la Ascendis trebuie sa se finalizeze in octombrie sau noiembrie. Dupa faza finala de implementare, urmeaza evaluarea rezultatelor. Ulterior, aceste rezultate sunt centralizate si promovate la nivel national”, mentioneaza Chiriac, ce are o experienta de sase ani in accesarea de fonduri PHARE (fonduri europene de preadere acordate Romaniei).
Consultantul a inceput colaborarea cu furnizorul de servicii profesionale in 2007, pentru a gestiona banii europeni pe care urma sa-i primeasca IMM-ul.
Proiectul Ascendis s-a desfasurat in trei etape.Primul pas a constat in realizarea unei cercetari care a aratat ce nevoi de dezvoltare exista in microintreprinderi.
Ulterior, rezultatele cercetarii au fost promovate in cadrul mai multor evenimente regionale, organizate in