Oprescu (Alpha Bank): În perioada următoare, tendinţa va fi de simplificare a produselor bancare
''Ar trebui să ne întoarcem la produsele tradiţionale, la care gradul de sofisticare nu este aşa greu de înţeles"
Meiu (ANPC): Oamenii sunt speriaţi de bănci, creditarea trebuie să fie responsabilă
Băncile vor adopta în perioada următoare o tendinţă de simplificare a produselor bancare, astfel încât clienţii să înţeleagă exact ce cumpără, a declarat, ieri, preşedintele Alpha Bank România, Sergiu Oprescu. "Modelul României va duce la o simplificare a produselor bancare şi cred că trebuie să învăţăm din ceea ce s-a întâmplat peste tot în lume. Ar trebui să ne întoarcem la produsele tradiţionale, la care gradul de sofisticare nu este aşa greu de înţeles", a spus Oprescu, care a menţionat că în acest fel clienţii vor înţelege exact ce cumpără atunci când intră într-o relaţie cu banca.
Pe de altă parte, acesta a menţionat că băncile vor dori din ce în ce mai mult clienţii buni, care
şi-au menţinut relaţiile cu băncile. "Va veni şi momentul în care clienţii buni vor primi în sfârşit valoarea adăugată pentru performanţa manifestată în ultimul an de zile", a spus Oprescu, citat de Mediafax. Şeful Alpha Bank a explicat că şi sistemul bancar românesc se va adapta şi va pune în centrul operaţiunilor clientul, o astfel de tendinţă observându-se deja.
La rândul său, directorul general al Piraeus Bank România, Cătălin Pârvu, a menţionat că, în ultimii ani, băncile au deschis multe sucursale, orientându-se spre modelul de relaţie directă cu clienţii.
ANPC: Clientul trebuie să se afle în centrul activităţilor bancare
Pe de altă parte, Mihai Meiu, director în cadrul ANPC, a atras atenţia asupra faptului că oamenii sunt speriaţi de bănci şi nu îşi dau seama că pot să discute cu instituţiile de credit, acesta menţionând