Grupul Renault pare a conta tot mai mult pe Maroc pentru dezvoltarea gamei de produse cu preţ redus. Două noi modele Dacia vor fi fabricate la noua uzină din Tanger. Evoluţia peste aşteptări a programului X90 (Logan), ale cărui vânzări contează tot mai mult în balanţa financiară a grupului Renault, a obligat producătorul francez să caute soluţii rapide de majorare a producţiei. Deşi uzina din Mioveni rămâne pilonul principal al programului low-cost, costurile reduse de
Grupul Renault pare a conta tot mai mult pe Maroc pentru dezvoltarea gamei de produse cu preţ redus. Două noi modele Dacia vor fi fabricate la noua uzină din Tanger.
Evoluţia peste aşteptări a programului X90 (Logan), ale cărui vânzări contează tot mai mult în balanţa financiară a grupului Renault, a obligat producătorul francez să caute soluţii rapide de majorare a producţiei. Deşi uzina din Mioveni rămâne pilonul principal al programului low-cost, costurile reduse de producţie, forţa de muncă ieftină, apropierea de marile pieţe de desfacere din Europa de Vest şi facilităţile fiscale au propulsat Marocul în topul investiţiilor programate de Renault pentru dezvoltarea gamei Dacia.
Renault are deja în Maroc o uzină care asamblează diverse modele ale grupului. În 2009, de pe liniile de producţie de la Casablanca au ieşit 18.732 de Loganuri, 4.282 Sandero şi 18.000 de utilitare Kangoo. Odată cu finalizarea noii investiţii de peste 800 milioane de euro, Alianţa Renault-Nissan va beneficia de o capacitate suplimentară estimată la 170.000 unităţi în 2012, după care va urca spre un volum maxim de 360.000. Conform presei franceze, la noua fabrică amplasată în Tanger vor fi produse atât modele Renault, cât şi două noi vehicule purtând emblema Dacia, un monovolum compact şi o utilitară de mici dimensiuni. Pentru mulţi, decizia celor de la Renault de a lansa în producţie două noi modele Da