O companie din Statele Unite a început să transforme biografiile celebrităţilor în benzi desenate. Revistele ce dezvăluie poveştile celor mai puternice vedete au fost aspru criticate pentru că sunt slab documentate, dar se bucură de un mare succes.
Birocraţii europeni, eroi de benzi desenate
Săptămâna trecută, compania Bluewater a anunţat lansarea, în toamnă, a unui număr al revistei de benzi desenate „Fame" în care personaj principal va fi David Beckham. Ediţia va conţine o biografie neoficială a frumuşelului fotbalist, ce va conţine atât momente din copilărie, cât şi experienţa de pe terenul de fotbal şi din afara lui. Beckham este primul jucător de fotbal care apare într-o asemenea revistă.
Realizatorii revistei au decis să-l transforme pe Beckham în erou datorită contribuţiei pe care a avut-o acesta la popularitatea fotbalului clasic în Statele Unite, dar şi pentru influenţa pe care o are în modă şi stil. Benzile desenate sunt o mare pasiune a publicului american, având fani atât copii, cât şi vârstnici.
Revista „Fame" a fost cea care a lansat „moda" celebrităţilor transformate în supereroi în 2008, creatorii lor fiind inspiraţi de evenimentele din timpul alegerilor prezidenţiale. Astfel, Sarah Palin, candidat pentru funcţia de vicepreşedinte al Statelor Unite, şi Hillary Clinton, candidat la preşedinţie, au fost primele eroine ale unei serii de benzi desenate. Aceasta a apărut sub numele „Forţa Feminină" şi a spus poveştile celor mai puternice femei ale Americii.
Din acelaşi serial au mai făcut parte şi Michelle Obama, soţia preşedintelui Statelor Unite, şi Caroline Kennedy, fiica fostului preşedinte John F. Kennedy. „Am observat, în timpul alegerilor, că Sarah Palin şi Hillary Clinton au fost tratate nedrept, aşa că am vrut să le prezentăm ca un «studiu de caz»", explică Darren Davis, preşedintele Bluewater Product