Prima dilemă lansată de „Adevărul de duminică“ este adresată pasionaţilor de maşini. Ca în orice pasiune, şi pentru maşini există un jurământ: „Promit să nu mă întorc la un model pe benzină/ motorină“.
„Un cal bun se cunoaşte la drum lung" - e o vorbă românească. Iar constructorii auto ar trebui să folosească această filosofie atunci când concep reclamele la motorizările diesel.
Opinia unanimă este că o maşină pe motorină se descurcă mai bine pe distanţe lungi. Ai zilnic de umblat prin ţară? Ia-ţi diesel, chiar dacă e mai scump! Eşti „urban" şi stai numai între blocuri?
Rămâi la motor pe benzină: e mai silenţios şi fâşneţ - spun unii. Iar dacă e să ne luăm după statistici, iată ce preferă românii: în primele patru luni ale acestui an, 68,4% din maşinile cumpărate au fost pe benzină. Ne urbanizăm? Motorizările au devenit atât de similiare, încât găştile de fani s-au spart.
„Prefer un motor pe benzină, dar mic"
Toni Grecu, fondatorul Grupului Divertis, optează pentru un motor pe benzină. Pentru el este foarte important să fie unul mic, pentru că nu-i plac maşinile mari, gen camionetă.
„Cea mai bună variantă, după părerea mea, este motorul pe benzină mic, nu unul mare. Este mai bun şi mai OK pentru oraş, este urban", spune umoristul.
Unul dintre punctele tari pe care el le-a identificat la acest tip de motorizare este, bineînţeles, preţul: „Depinde şi de banii pe care îi investeşti în maşină, pentru că un punct tare ar putea fi preţul. Un motor pe benzină e mai ieftin. Dar depinde pe ce maşină stă. Una e să stea pe un Logan, alta e pe un BMW".
De la volan, Toni Grecu simte că maşina pe benzină este mai silenţioasă, nu trepidează, ca versiunile de motoare diesel mai vechi. De aceea, între cele două ar alege „consumatorul" pe benzină. Inginer la bază, realizator de programe TV în prezent, Toni Grecu recunoaşte şi câteva