De la biserică şi până spital, orice instituţie sau operator economic poate fi reclamat la OJPC. Activitatea comisarilor de la Protecţia Consumatorilor implică de multe ori chestiuni grave. Dar uneori, verificarea unor reclamaţii referitoare la un vibrator sau la DVD-uri cu filme pentru adulţi fac sarea şi piperul vieţii de comisar OJPC.
Reprezentanţii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Sălaj sunt confruntaţi, de multe ori, cu reclamaţii care mai de care mai trăsnite.
Directorul coordonator adjunct, comisarul Dorel Fechete, afirmă că uneori a fost deranjat în toiul nopţii pe telefonul de serviciu cu sesizări cel puţin deplasate. „M-a sunat o femeie să reclame că i s-a blocat întrerupătorul de la vibrator, dar că ea n-ar fi vrut să-l deconecteze de la sursa de curent“, povesteşte Dorel Fechete.
„Nu sunt 19 boabe de porumb“
În alte cazuri, consumatorii au ţinut morţiş ca în acel moment din noapte să fie verificat gramajul unor ingrediente din meniul pe care îl comandaseră. „Sunau ca să reclame faptul că pe felia de pizza nu se găseau 19 boabe de porumb, cum era precizat în lista de meniu, ci mai puţin cu trei, spre exemplu”, spune reprezentantul OJPC Sălaj.
Un alt angajat de la Protecţia Consumatorului, Zamfira Groza, îşi aminteşte de un domn care a dorit să facă plângere împotriva Spitalului Judeţean de Urgenţă Zalău, unde nu a putut încălţa tălpicii de protecţie din nylon, din cauză că avea burta prea mare. Cetăţeanul şi-ar fi dorit ca angajaţii instituţiei sanitare să-l ajute să-i încalţe.
În alte cazuri, ciudăţenia sesizărilor se leagă strâns de necitirea instrucţiunilor de utilizare de către consumatori. O femeie revenea cu aceeaşi reclamaţie referitoare la maşina de spălat rufe, din care hainele ieşeau întotdeauna la fel de murdare, indiferent de câte ori veneau cei de la r